آرشیو اردیبهشت ماه 1402

واردات انواع روغن

صنعت پروفیل جباری و راهنمای جامع
پرکاربرد ترین لوله گالوانیزه گلخانه اصفهان
کاربرد و مزایای بست داربستی
فولاد قوطی 2*3
تاریخچه میلگرد شاهین بناب و محصولات آن
مراحل خرید لوله مبلی اصفهان
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

مشخصات و کاربرد ید ساچمه ای

گلوله های ید از مواد شیمیایی بسیار مفیدی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.این ماده به صورت پودر تولید و عرضه می شود و در بسیاری از آزمایشگاه ها برای ساخت بسیاری از محصولات استفاده می شود.در صنایع غذایی نیز کاربرد دارد و یکی از عناصر مهم برای سلامت بدن است. قیمت ید ساچمه ای اینجا کلیک کنید. این ماده شیمیایی از واکنش سولفات مس و یدید پتاسیم تولید می شود.کیفیت و درجه خلوص بسیار بالایی دارد و ماندگاری بالایی دارد.از دیگر کاربردهای مهم آن می توان به کاربرد آن در زمینه پزشکی اشاره کرد که برای ضدعفونی زخم های خارجی بسیار مهم است.

مشخصات گلوله ید

 ویژگی های ید پلت می توان به جامد بودن آن اشاره کرد.

ید پلت یک پودر آبی مایل به سیاه است.

حلالیت آن در آب بسیار کم است و به راحتی در موادی مانند کلروفرم و تتراکلرید کربن حل می شود.

طیف وسیعی از کاربردها، از جمله افزایش روشنایی لامپ هایی که در تنگستن استفاده می شود، دارد.

همچنین در عکاسی استفاده می شود و برای تهیه رنگ در صنعت رنگ استفاده می شود.

به دلیل ناپایداری زیاد در تولید انواع مواد منفجره استفاده می شود.

قرص ید بخرید

برای خرید ید به صورت پلت می توان به کیفیت و درجه خلوص آن توجه کرد.

بسته به صنعتی که می خواهید استفاده کنید، باید این ماده شیمیایی را خریداری کنید و خلوص آن را روی بسته بندی بررسی کنید.

در تولید آنها نباید از هیچ گونه ناخالصی یا مواد مصنوعی استفاده شود و همیشه باید به فرمول شیمیایی آن توجه شود.

این ماده شیمیایی در بسته بندی های مختلفی تولید می شود که هر کدام وزن متفاوتی دارند و می توانید بسته بندی های صنعتی بسیار بزرگ خریداری کنید.

قیمت توپ ید + خرید و فروش

قیمت ید پلت با توجه به درجه خلوص و بسته بندی های مختلفی که دارد متفاوت است برای استعلام می توانید با ما تماس بگیرید.

این محصول دارای بازه قیمتی 1 تا 2 میلیون تومان در هر کیلوگرم است.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت خرید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان فروش ما شما را راهنمایی کنند.

نحوه خرید و سفارش این محصول به صورت کاملا آنلاین و غیر حضوری می باشد و مشتریان می توانند آن را به تعداد دلخواه تهیه کنند.

کیفیت بسیار بالایی دارد و با خرید عمده آن می توانید از قیمت های ارزان تر و مناسب تری برخوردار شوید.

ید یک گلوله جامد درخشان آبی بنفش تا سیاه است. همه موجودات زنده برای ادامه زندگی روزانه به مقدار کمی از این ماده ارزشمند نیاز دارند. ید در گروه هالوژن جدول تناوبی قرار دارد. اگرچه واکنش پذیری ید کمتر از هالوژن های دیگر است، اما هالوژنی است که بیشترین الکترون را دارد.

تاریخچه ید ساچمه ای

در سال 1811 توسط شیمیدان فرانسوی برنارد کورتوا کشف شد و دو سال بعد توسط جوزف لوئیس گیلوساک نامگذاری شد که در زبان یونانی به معنی رنگ ارغوانی است و به دلیل رنگ بنفش بخار ید و برخی ترکیبات آن

مانند یدید، پریدات و یدات، این عنصر به این نام نامگذاری شده است

ایزوتوپ ها

30 ایزوتوپ ید وجود دارد که تنها یکی از آنها ید 127 پایدار است. با این حال، ایزوتوپ های رادیواکتیو ید دارای طیف گسترده ای از کاربردها هستند. ایزوتوپ رادیواکتیو ساخته دست بشر ید-131 (گسیل کننده بتا) که نیمه عمر آن 8 روز است، برای درمان سرطان و سایر اختلالات تیروئید استفاده می شود.

ید-129 با نیمه عمر 17 میلیون سال محصولی از پراش زنون-129 در جو زمین یا تجزیه اورانیوم-238 است. از آنجا که U-238 در طول فعالیت های مرتبط با هسته ای تولید می شود، حضور آن (در مقایسه با I-129) می تواند فعالیت های در حال انجام را در هر سایتی شناسایی کند. به همین دلیل، ید-129 در مطالعات آب باران پس از فاجعه چرنوبیل استفاده شد. همچنین به عنوان شاخص آب های زیرزمینی استفاده می شود و پراکندگی زباله ها در محیط را نشان می دهد. کاربردهای دیگر را می توان با تولید ید-129 در پوسته زمین از طریق تعدادی از مکانیسم های پوسیدگی مختل کرد.

برنامه های کاربردی

ید عمدتاً در پزشکی، عکاسی (یدید پتاسیم) و رنگ به عنوان کاتالیزور و رنگدانه استفاده می شود. یدید نقره (AgI) برای هسته‌زایی باران مصنوعی، به عبارت دیگر بارورسازی ابرها و در صنعت فیلم‌برداری به همراه برومید نقره (AgBr) به دلیل حساسیت آن به نور استفاده می‌شود.

.

از ید برای تهیه تنتور ید (محلول ید در الکل) و پوویدون ید (بتادین) استفاده می شود، زیرا دامنه اثر ضد باکتریایی ید بسیار گسترده است و در برابر ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها، هاگ ها و تک یاخته ها موثر است و از بین می برد. و نابود می کند.

مواد منفجره

تری یدید نیتروژن بسیار ناپایدار است و برای ساخت مواد منفجره استفاده می شود.

مناسب برای مصرف

از نقطه نظر تغذیه، موجودات زنده به ید بسیار کمی نیاز دارند. زیرا هورمون های تیروئید (تیروکسین و تری یدوتیرونین) حاوی اتم های ید هستند که مسئول متابولیسم بدن هستند. علاوه بر این، ید مهمترین عنصر برای رشد مغز انسان است

منابع

بهترین منابع ید ماهی سفید و پس از آن تخم مرغ و پس از آن شیر و فرآورده های شیری هستند. گیاهخواران و به خصوص وگان هایی که از خوردن غذاهای حیوانی اجتناب می کنند، یکی از بالاترین شانس ابتلا به بیماری های ناشی از کمبود ید را دارند. همچنین برای زندگی در مناطق مستعد سیل مناسب نیست. زیرا سیل ید موجود در خاک را با خود می برد

بیماری کرتینیسم

کمبود ید باعث آسیب مغزی به خصوص در جنین زنان باردار می شود. اگر زنان در دوران بارداری ید کافی دریافت نکنند، فرزندانشان با ناتوانی های یادگیری یا مشکلات مادرزادی تیروئید به دنیا می آیند. این اختلال به عنوان کرتینیسم شناخته می شود. کمبود ید یکی از عوامل اصلی موثر بر ضریب هوشی و ناتوانی های یادگیری و خواندن کودکان در سراسر جهان است.

بیماری گواتر

در مناطقی که غذای مردم ید کمی دارد (مناطق دور از دریا که غذاهای دریایی مصرف نمی شود) کمبود ید باعث افزایش بروز گواتر می شود که اصطلاحاً به آن گواتر موضعی می گویند. در بیشتر (نه همه) این مناطق، افزودن مقدار کمی یدید سدیم به نمک خوراکی از ابتلا به این بیماری جلوگیری می کند. این محصول به نمک یددار نیز معروف است.

منبع

خواص اسید اسکوربیک و قیمت آن

قیمت اسید اسکوربیک خوراکی کیلویی کلیک کنید . C یکی از ویتامین های مورد نیاز بدن است که بدن قادر به تولید آن نیست، بنابراین برای حفظ سلامت بدن باید روزانه مقدار زیادی سبزیجات و میوه های حاوی این ویتامین در رژیم غذایی مصرف شود.اسید اسکوربیک در بدن بسیاری از افراد تولید نمی شود، دچار کمبود می شود، وجود اسید اسکوربیک بر استحکام استخوان ها و ماهیچه ها تأثیر می گذارد و کمبود این ویتامین در بدن باعث خستگی و تضعیف سیستم بدن می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده در بیش از چندین هزار زن جوان و میانسال، احتمال ایجاد چین و چروک و خشکی پوست کاهش می یابد و همچنین روند پیری پوست سریعتر پیش می رود.
با توجه به خواص شیمیایی منحصر به فرد اسید اسکوربیک، این ماده اولیه غذایی در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد، حدود یک سوم تولید ویتامین C در صنایع داروسازی و بقیه به عنوان افزودنی های غذایی برای ثبات و کیفیت استفاده می شود. بهبود من میگیرم.

خواص اسید اسکوربیک 

اسید اسکوربیک به کار رفته در غذا، اکسیژن غذا را جذب و اکسید کرده و اکسیژن را خارج کرده و رنگ و بوی این غذا را حفظ می کند، تسریع فرآیند رنگ آمیزی برای کارخانه های تولید سوسیس و کالباس مناسب است.

اسید اسکوربیک به عنوان یک ماده اصلی در مواد آرایشی برای محافظت و تقویت بافت پوست و همچنین افزایش سنتز کلاژن استفاده می شود.اسید اسکوربیک یک عامل احیا کننده و بهبود دهنده در صنعت نانوایی است و در جلوگیری از شکستن خمیر در حین تخمیر بسیار مهم است و برای نان پختن.
یکی دیگر از کاربردهای اسید اسکوربیک در صنایع غذایی به عنوان یک آنتی اکسیدان برای افزایش ماندگاری مواد غذایی کنسرو شده و منجمد است، استفاده از اسید اسکوربیک در سوسیس و کالباس و فرآورده های گوشتی باعث تثبیت رنگ و جلوگیری از تشکیل مواد سرطان زا نیتروزامین می شود.

در واقع اسید اسکوربیک به عنوان نگهدارنده مواد غذایی نیز استفاده می شود و از مواد غذایی در برابر فساد محافظت می کند.به طور کلی اسید اسکوربیک اکسیژن را خنثی می کند، زیرا اکسیژن برای رشد میکروارگانیسم ها حیاتی است و باعث فساد می شود، بنابراین استفاده از اسید اسکوربیک در گوشت قرمز، نیتروزامین ها از سرطان جلوگیری کرده و آن را تشکیل می دهند.

اسید اسکوربیک

خواص شیمیایی منحصر به فرد اسید اسکوربیک (ویتامین C) ویتامین C آخور BK در صنعت ذکر شده است. اسید اسکوربیک به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ویتامین دوگانه در رژیم غذایی موثر است.

همچنین به عنوان آنتی اکسیدان، عامل آنتی اکسیدان، اسیدساز، حلال و غیره در فرش ماده دیتیان یا قبل از بسته بندی برای حفظ بو، رنگ و مواد مغذی استفاده می شود. این ماده اکسیژن محیط را جذب کرده و آن را جذب و اکسید می کند.

افزودن اسید اسکوربیک به صنعت گوشت، کاهش مصرف نیتریت ها و کاهش رنگ، افزایش سرعت رنگ دهی و افزایش رنگ مورد نظر.

ویتامین C اسید اسکوربیک تاثیر خوبی بر خون ناشی از فقر دارد و در این زمینه ویتامین C علاوه بر کمک به توکوفرول در غیرفعال کردن رادیکال های آزاد ناشی از اکسیداسیون، قادر به مبارزه با اثرات سمی فلزات است. 

سلامت و تغذیه:

رایج ترین و محبوب ترین استفاده از ویتامین C در مکمل ها است. این مکمل ها اغلب به شکل پودر یا قرص برای محافظت از سلول ها، حفظ پوست سالم، افزایش زمان بهبودی از سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری های مشابه استفاده می شوند. همانطور که مردم به راه حل های مقرون به صرفه و آگاه تر از سلامتی می رسند، استفاده از مکمل های ویتامین C بسیار افزایش یافته است.

کاربرد اسید اسکوربیک در سوسیس، کالباس و گوشت های فرآوری شده:

تقویت سیستم ایمنی بدن با کمک ویتامین هایی مانند اسید اسکوربیک از بیماری هایی مانند سرماخوردگی، کرونا، آنفولانزا و سایر بیماری های ویروسی جلوگیری می کند. در واقع اسید اسکوربیک همان ویتامین C است که در داروخانه ها به صورت قرص جوشان، پودر، قرص و ... به فروش می رسد. به غیر از مکمل های غذایی، این ویتامین در محصولات بهداشتی، صنایع غذایی، دارویی و غیره کاربرد دارد.

ویتامین C یا اسید اسکوربیک به طور گسترده در صنایع غذایی استفاده می شود و به عنوان نگهدارنده و آنتی اکسیدان مواد غذایی استفاده می شود. اسید اسکوربیک در غذاهایی مانند مرکبات، کیوی، کلم، سبزیجات سبز و غیره یافت می شود. بدن انسان توانایی تولید این ویتامین را ندارد، بنابراین باید ویتامین C را از غذا دریافت کرد.

قیمت هر کیلو کائولن در ایران

قیمت هر تن کائولن اینجا کلیک کنید. کائولن (آلومینیوم سیلیکات) ماده ای است که اغلب به عنوان پوشش استفاده می شود. کائولن با ایجاد پوششی سفید و یکنواخت بر روی گیاهان، آسیب حشرات، آفتاب سوختگی و کم آبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و در نتیجه آلودگی ناشی از استفاده بیش از حد از سموم شیمیایی و در نتیجه افزایش عملکرد را کاهش یا متوقف می کند.

کائولن علاوه بر کاهش تعرق (در نتیجه عملکرد منافذ برگ) و تنفس برگ، قادر است دمای سطح برگ را یک تا شش درجه سانتیگراد کاهش دهد. کائولن بیر میسان فتوسنس سطح ورق اتر مناژی مجالی درد که با توزه به چردستوو طبش فابتب در کیسور ما ابینوسنیه آن هیستی از این ابب من بشد.

تأثیر کائولن بر کنترل آفات و جلوگیری از خسارت گرمازدگی در باغات پسته

کرم پسته معمولی یکی از آفات مهم باغات پسته در ایران است که با تغذیه از شیره برگ ها خسارت زیادی به محصول پسته وارد می کند. هر ساله باغداران از حشره کش های مختلفی برای مبارزه با این آفت استفاده می کنند.

اثر کائولن بر پوره‌های پسیل پسته باعث کاهش بیشتر جمعیت پوره‌های پسیل نسبت به سایر حشره‌کش‌ها شد. همچنین ماندگاری اثر کائولن نسبت به سموم شیمیایی بیشتر است و می تواند جمعیت پسته را با موفقیت کنترل کند.

تاثیر کائولن بر آفتاب سوختگی

گرمای مرداد ماه هر سال علاوه بر کمک به رسیدن و رشد میوه ها، متأسفانه باعث بروز علائم آفتاب سوختگی نیز می شود، برای این منظور در بسیاری از مناطق کشور به ویژه در مناطقی که آفتاب سوزان دارد از کائولن استفاده می شود.

برای جلوگیری از عوارض شدید آفتاب سوختگی توصیه می شود. امروزه این ماده معدنی غیر سمی به طور گسترده توسط کشاورزان علاقه مند به تولید محصولات سالم و ارگانیک برای کاهش حشرات و استرس های محیطی ناشی از گرما پذیرفته شده است.

دلایل از بین بردن آفات با کائولن عبارتند از:

 پوشش سفید و یکنواختی که توسط کائولن روی گیاهان ایجاد می شود، حشرات را در شناسایی میزبان گیج می کند و در نتیجه از تخم گذاری و ایجاد خسارت جلوگیری می کند.
 انعکاس نور از پوشش سفید گیاه باعث سردرگمی و دور شدن برخی از حشرات می شود.

چسباندن پودر کائولن روی پاهای حشراتی که روی گیاه فرود می آیند آزار دهنده است و آنها را فراری می دهد.
برخی از حشرات نمی توانند تعادل خود را روی پوشش کائولن حفظ کنند و مجبور به ترک گیاه می شوند.
در مواردی شدت اثر گرد و غبار کائولن بر روی حشرات باعث ایجاد زخم در بدن آنها و در نتیجه مرگ تدریجی آنها می شود.

بهترین روش استفاده از کائولن به شرح زیر است:

ابتدا مطمئن شوید که دیگر محلول پاشی برای تغذیه درخت نخواهید داشت.
2 لیتر سیلیکات پتاسیم را همراه با 2 لیتر سورفکتانت غیر یونی در 1000 لیتر آب بریزید و محلول فوق را تا حد امکان به شکل پودری روی درختان بپاشید.

نکات مهم هنگام سمپاشی با کائولن

بهترین زمان برای پاشیدن کائولن 2 ساعت پس از غروب آفتاب است.

اطمینان حاصل کنید که تخم حشره روی برگ ها وجود ندارد. همچنین می توانید کمی تخم کش به ترکیب سیلیکات-سورفکتانت اضافه کنید.
هنگام پاشش کائولن حتما از ماسک استفاده کنید، ذرات کائولن معلق برای استنشاق خطرناک هستند.

روش دیگر پاشش کائولن بدون استفاده از دستگاه گوگرد پاش

قیمت هر کیلو کائولن باید کاملاً مخلوط و به میزان 40 تا 50 کیلوگرم در 1000 لیتر آب (50 گرم در لیتر آب) معلق شود.
سپس باید با سمپاش مجهز به میکسر روی بوته های مورد نظر اسپری شود تا قسمت های هوایی گیاه کاملاً پوشانده شود و پس از تبخیر آب، گیاه کاملاً سفید به نظر برسد. مواظب باشید سرلنس به صورت پودری تنظیم نشود تا کائولن نتیجه خود را نگیرد همچنین برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور پمپ اطراف آن از فیلتر توری بسیار ریز استفاده کنید.

قابلیت مخلوط کردن کائولن

کائولن تصفیه شده را می توان با اکثر حشره کش ها، قارچ کش ها و کنه کش ها مخلوط کرد و به طور همزمان مورد استفاده قرار داد، اما توصیه می شود قبل از هر اختلاط، سازگاری آنها را به مقدار کم آزمایش کنید. از استفاده از ترکیبی که باعث ته نشین شدن محلول پودر کائولن تیمار شده و ایجاد مشکل در پوشش یکنواخت آن روی گیاه می شود، خودداری کنید. پس از پایان سمپاشی کائولن تصفیه شده، مطمئن شوید که کل سیستم اسپری را با آب فراوان بشویید.