کمپین تبلیغاتی بازاریابی 360 درجه به معنای استفاده از رسانه های تبلیغاتی متعدد و متنوع برای رساندن پیام به تمام نقاط تماس است. رسانه های تبلیغاتی مختلف، مخاطبان مختلف. همه بیلبوردها را در شهر نمی بینند. همه از فروشگاه های خاصی خرید نمی کنند و فقط برخی از آنها در یک شبکه اجتماعی خاص حضور دارند.
با انتشار پیام ها در رسانه های مختلف، دامنه مخاطبی که کمپین با آن مواجه خواهد شد افزایش می یابد. همچنین تکرار پیام تبلیغاتی در یک رسانه خاص، تأثیر آن را کاهش میدهد، در عوض، نمایش پیام در رسانههای مختلف و در موقعیتهای مختلف، ماندگاری آن را تقویت میکند. اگر مخاطب به صورت دورهای پیام تبلیغاتی برند را در موقعیتهای مختلف زندگی روزمره خود ببیند، مثلاً هنگام سفر به محل کار، تماشای تلویزیون، هنگام خواندن اخبار روزانه و همچنین در میانه تماشای یک ویدیوی جالب در شبکه اجتماعی مورد علاقه خود. ، بیشتر احتمال دارد که هویت برند و پیام آن را در ذهن خود نقش کند.
اهمیت و دلایل استفاده از کمپین 360 درجه
مهمترین دلیل برای اجرای یک کمپین بازاریابی نوین 360 درجه، افزایش تأثیر از طریق حضور منسجم و هم افزایی در چندین پلتفرم رسانه ای است. استفاده از رسانه های مختلف و حضور در موقعیت های مختلف روزمره باعث می شود که برند در ذهن مخاطب بی حد و حصر به نظر برسد. پیامهایی که در رسانههای مختلف دیده میشوند، وقتی با ویژگیهای هر رسانه سفارشی شوند، در عین حال، نه تنها تکراری به نظر نمیرسند، بلکه جذابتر و خاطرهانگیزتر میشوند.
طراحی کمپین تبلیغاتی 360 درجه مبتنی بر استفاده از رسانه های متنوع و متعدد است و به همین دلیل می تواند دامنه مخاطبان تحت پوشش (Reach) را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بیلبورد تبلیغاتی فقط برای رهگذران قابل مشاهده است. تبلیغات تلویزیونی در میانه یک برنامه پرمخاطب مخاطب خاص خود را دارد. یک شخصیت شناخته شده در یک شبکه اجتماعی خاص، کل مخاطبان آن شبکه را پوشش نمی دهد. اما حضور در تمام این نقاط تماس باعث می شود که پیام کمپین توسط مخاطبان بیشتر و گسترده تری دیده شود.
از سوی دیگر، استراتژی بازاریابی 360 درجه راهی برای افزایش تعداد دفعات مشاهده پیام تبلیغاتی توسط مخاطب (به عبارت دیگر، دفعات پیام تبلیغاتی) با استفاده از همپوشانی رسانه ای است. افزایش تعداد نمایش های یک پیام، به خصوص زمانی که پیام برای هر رسانه سفارشی شده باشد، اثربخشی و طول عمر آن را تا حد زیادی بهبود می بخشد.
در نهایت اگرچه در نگاه اول اجرای کمپین بازاریابی 360 درجه به دلیل استفاده از رسانه های مختلف و متعدد پرهزینه به نظر می رسد، اما با توجه به افزایش کارایی، این نوع کمپین در صورت طراحی و اجرای صحیح می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. هزینه های تبلیغات بعدی موثر و کارآمد باشد.
Orange 360 Advertising 02 اهداف و منابع مورد استفاده در کمپین بازاریابی 360 درجه
بازاریابی 360 درجه در هر مکانی که به دنبال انتقال پیام مؤثر و ماندگار به مخاطبان گسترده است. کمپین های بازاریابی 360 درجه بسیار مفید خواهند بود، به ویژه در مواردی که یک کمپین اقیانوس آبی اهدافی مانند موقعیت یابی، تغییر نام تجاری، افشای هویت برند جدید یا معرفی محصول یا خدمات جدید را دنبال می کند و می خواهد تصویری ماندگار در ذهن مخاطب داشته باشد. ثبت نام . .
- سه شنبه ۲۴ مرداد ۰۲ ۱۳:۲۶ ۳۸ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر